Saturday, July 5, 2008

Ku Kafanku Hati Ini....Lagi

Dulu hatiku mati…
Tertutup pintu untuk kekasih
Dan Dia datang mengisi ruang di hati
Membalut Luka hilangkan perih

Dia datang membawa cahaya,
Hingga aku bersinar lagi.
Dia datang membawa warna,
Hingga aku tak pucat lagi.
Dia datang membawa udara,
Hingga aku tak sesak lagi.

Kini dia melengkapi hidupku
Bertahta dia sang penjaga hati
Ku pastikan isi hatiku
Untuk dia rasa di hati

Tapi hati telah berduri
Hingga mudah untuk melukai
Luka lama tertoreh lagi
Hingga kini berdarah lagi

Oh Tuhan……inikah takdir diri ?

Bahagiaku sesaat saja
Sembuhku sementara saja
Lagi-lagi aku terluka
Hingga kini aku berduka

Dan kini dia pun telah pergi
Membawa cinta tinggalkan luka
Memberi perih yang tak terperi

Aku lemah
Aku rapuh
Aku redup
Aku pucat
Dan aku sesak…………

Untuk mu yang telah pergi
Ku kafankan hati ini
Hingga suatu hari nanti
Ku nanti kau untuk kembali

Untuk mu yang telah pergi
Kan kujaga hati ini

~ Dedicated To “E” with love // 04 Jul 2008 ~

1 comment:

Anonymous said...

menjaga hati, din? sama seperti aku yang sekarang memilih untuk menjaga hatiku agar luka lama yang mulai sembuh itu tak koyak lagi atau tergores oleh luka baru yang mungkin tak disengaja ... hingga ujung penantian nanti :)